Docenten geven deze editie een 7,8

Zakelijke communicatie voor professionals

Zakelijke communicatie voor professionalsD. Janssen, M. van der Loo, J. van den Hurk & F. Jansen

Dit studieboek voor professionals biedt veel concrete tips, bruikbare modellen, voorbeelden uit de praktijk en nuttige do’s & don’ts. 

Docent? Bestel nu een gratis beoordelingsexemplaar »

Ga naar het online materiaal bij het boek »

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

gratis voor docenten

gratis voor docenten

bezorging binnen 2 dagen

bezorging binnen 2 dagen

geen verzendkosten

geen verzendkosten

noordhoff marktleider hoger onderwijs

noordhoff marktleider hoger onderwijs

Zakelijke communicatie voor professionals

Het succes van professionals in organisaties hangt niet alleen van hun vakkennis af, maar ook van hun communicatie.

Een voorproefje van Zakelijke communicatie voor professionals kunt u hier bekijken.

Docent? Bestel nu een gratis beoordelingsexemplaar »
  • Gericht werken aan essentiële competenties
  • Veel concrete tips
  • Praktijkgericht en zeer nuttig

Productdetails

Auteurs D. Janssen, M. van der Loo, J. van den Hurk & F. Jansen
Taal Nederlands Pagina's 448
Uitgegeven 2012 Druk 1
ISBN 9789001813208

Wat vinden andere docenten?

Docenten geven deze editie een 7,8

Dit rapportcijfer is een gemiddelde van 60+ beoordelingen.

“Aantrekkelijk boek, mooi vormgegeven en fijn dat het zo uitgebreid is.”
ho-avatar-vrouw

Docente

“Bijzonder uitgebreid handboek, prettig geschreven.”
ho-avatar-man

Docent

Over de auteur

Daniël Janssen werkt als senior docent en onderzoeker bij de Universiteit Utrecht en als internationaal gasthoogleraar bij de Universiteit van Antwerpen. Hij doet onderzoek naar allerlei vormen van communicatie in organisaties, met bijzondere aandacht voor slecht nieuws. Buiten de wetenschap is hij als adviseur betrokken bij het verbeteren van de communicatie van banken, verzekeraars en (semi-)overheden. Hij is (mede)auteur van vele artikelen over zakelijk communicatie en van verschillende boeken, waaronder Zakelijke communicatieBeleidsnota’s, Beleidstekstwijzer en Een praktische cursus argumenteren. Ook is hij associate editor van hetJournal of Business Communication.

Mirjam van der Loo werkt als plaatsvervangend hoofd Communicatie bij de gemeente Leiden. Daarvoor werkte ze onder meer als communicatieadviseur bij de Politie Hollands Midden en als communicatietrainer / adviseur bij Vergouwen Overduin. Eerder publiceerde ze artikelen over schrijfvaardigheid en over beleidsteksten, ze is (mede)auteur van Beleidsnota’s en Zakelijke communicatie en schreef ‘Vensters, vier scenario’s voor Politie Hollands Midden in 2015’.

Jan van den Hurk werkt als docent en beleidsmedewerker aan het ROC Leiden. Hij is medeverantwoordelijk voor de inrichting van het Taal- en Rekencentrum. Hij werkt onder meer aan de roc-brede invoering van de referentieniveaus taal en rekenen. Hiervoor was hij docent communicatie aan verschillende hogescholen. Ook was hij betrokken bij de scholing van docenten in het kader van het Digitaal Rijbewijs voor het Onderwijs. Hij is (mede)auteur van de boeken Zakelijke communicatie en Forward, ICT in de vakken.

Frank Jansen werkt als docent en onderzoeker bij de Universiteit Utrecht. Hij doet onderzoek naar toon en stijl en naar de effectiviteit van moderne communicatiemiddelen zoals e-mail, voicemail en sms. Hij is (mede)auteur van tal van artikelen over zakelijk communicatie en schrijft in Onze Taal over normen voor taalgebruik.