Van leertheorie naar onderwijspraktijk

Van leertheorie naar onderwijspraktijkTjipke van der Veen & Jos van der Wal

Dit boek vertaalt leerpsychologische inzichten en onderzoeksresultaten naar bruikbare leerprincipes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Een must voor  iedere (toekomstige) leerkracht!

Docent? Bestel nu een beoordelingsexemplaar »

Ga naar de prepzone van leertheorie naar onderwijspraktijk

Ga naar het online materiaal bij de 5e druk »

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

gratis voor docenten

gratis voor docenten

bezorging binnen 2 dagen

bezorging binnen 2 dagen

geen verzendkosten

geen verzendkosten

noordhoff marktleider hoger onderwijs

noordhoff marktleider hoger onderwijs

Van leertheorie naar onderwijspraktijk

Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Praktische vragen als: ’Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ of: ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’, worden op heldere wijze beantwoord. 

Een voorproefje van Van leertheorie naar onderwijspraktijk kunt u hier bekijken.

 

Docent? Bestel nu een beoordelingsexemplaar »
  • de belangrijkste leertheorieën en -principes helder en begrijpelijk uiteengezet;
  • geschreven vanuit en voor de opleidingspraktijk;
  • aansprekende en gevarieerde praktijkvoorbeelden;
  • bevat veel praktijkopdrachten;
  • uitgebreide digitale ondersteuning met Prepzone.

Productdetails

Auteurs Tjipke van der Veen & Jos van der Wal
Taal Nederlands Pagina's 232
Uitgegeven 2016 Druk 6
ISBN 9789001866204

Wat vinden andere docenten?

Van deze editie zijn nog geen cijfers bekend.

Over de auteur

Tjipke van der Veen heeft ruime leservaring in het voortgezet onderwijs en het middenstandsonderwijs voor volwassenen. Hij was werkzaam als docent Onderwijskunde, hoofd beroepsvoorbereiding en onderwijskundig beleidsadviseur aan de lerarenopleidingen voor primair en secundair onderwijs van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Van der Veen is mede-auteur van diverse publicaties over leren lesgeven, differentiatie in het onderwijs en schoolbeleving van leerlingen en leraren.

 

Jos van der Wal heeft ruime ervaring als opleider van eerste- en tweedegraads leraren. Hij is co-auteur van Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding.

Please login or register to post comments.