Docenten geven deze editie een 7,3

Breinkennis voor Opvoeding en Onderwijs

Breinkennis voor Opvoeding en OnderwijsKees Vreugdenhil

Dit studieboek bespreekt op een heldere en toegankelijke wijze de bouw en werking van de menselijke hersenen in ontwikkeling.

Docent? Bestel nu een gratis beoordelingsexemplaar »

Ga naar het online materiaal bij het boek »

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

beoordelingsexemplaar exclusief bij noordhoff

gratis voor docenten

gratis voor docenten

bezorging binnen 2 dagen

bezorging binnen 2 dagen

geen verzendkosten

geen verzendkosten

noordhoff marktleider hoger onderwijs

noordhoff marktleider hoger onderwijs

Breinkennis voor Opvoeding en Onderwijs

Wat kan hersenonderzoek voor opvoeding en onderwijs betekenen? Wat zijn de geheimen van ons brein en hoe kunnen we die gebruiken in het dagelijks onderwijs? Studenten, ouders en professionals vinden het antwoord snel in Breinkennis - voor Opvoeding en Onderwijs. Het eerste en enige leerboek voor het onderwijs dat de belangrijkste inzichten van het hedendaags hersenonderzoek weergeeft.

Een voorproefje van Breinkennis - voor Opvoeding en Onderwijs kunt u hier bekijken.

Docent? Bestel nu een gratis beoordelingsexemplaar »
  • Enige uitgave op dit gebied voor het onderwijs
  • Helder overzicht hedendaags hersenonderzoek
  • Sterk houvast voor leerkrachten en ouders bij opvoeding en onderwijs

Productdetails

Auteur Kees Vreugdenhil
Taal Nederlands Pagina's 216
Uitgegeven 2014 Druk 1
ISBN 9789001834388

Wat vinden andere docenten?

Docenten geven deze editie een 7,3

Dit rapportcijfer is een gemiddelde van 125+ docentbeoordelingen.

“Ik vind het een overzichtelijk, zeer informatief boek, dat voor docenten een praktisch handvat biedt. Er staat veel in wat direct op het onderwijs van toepassing is."
ho-avatar-vrouw

Docente Hogeschool Arnhem & Nijmegen

“Zeer compleet werk met laatste kennis op gebied van het brein.”
ho-avatar-man

Docent Hogeschool Rotterdam

Over de auteur

Kees Vreugdenhil werkte jarenlang als leraar, schoolleider en docent in het lager, middelbaar en hoger onderwijs. Daarna was hij werkzaam in de schoolbegeleiding. Hij studeerde pedagogiek en onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht en rondde die studie cum laude af. Aan de VU behaalde hij zijn eerstegraads bevoegdheid in de filosofie. Hij promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam in een vergelijkend onderzoek van pedagogische onderwijstheorieën. Hij volgde een tweejarige postdoc-opleiding in leer- en ontwikkelingspsychologie. In de jaren negentig volgde hij in de Verenigde Staten seminars en workshops voor de toepassing van opbrengsten van hersenonderzoek in het onderwijs.

Please login or register to post comments.